4. 9. 2007

Podme sa otvorene rozpravat o sexe

...ked uz sa nevieme ci nemozme rozpravat o laske, citoch a o vztahoch

Podme sa poriadne stavnato rozpravat o tom kto kde roztiahol nohy, lebo nevedel roztvorit naruc a otvorit svoje srdce. Podme si pisat o tom, ake je to cool mat sex, vela, vela sexu, aby vyplnil to prazdno, kedze uz ani poriadne nevieme nadviazat prosty ludky vztah. Ci o to ani nestojime?

Niekedy je mi smutno. Smutno z tych nasich pokrutenych hodnot. Z toho ako malo chapeme ze vsetko ma svoje spravne miesto a cas a neda sa to oklamat, ci kupit. A my by sme pritom tak radi klamali svet a zivot. Moj milovany maly princ vravi –ľudia už nemajú čas, aby niečo spoznávali. Kupujú si u obchodníkov celkom hotové veci. Ale pretože nejestvujú obchodníci, čo by predávali priateľov, ľudia už priateľov nemajú.“

Och, ty moj maly princ, aka velka pravda! Ani obchody s laskou nie su. Tak sme si aspon zriadili obchody na sex, aby vyplnil ti prazdno.

Aby som uviedla veci na pravu mieru, ja nemam problem so sexom. Ja mam problem s tym, ked sa zamiena za lasku. Sex patri k vztahu, ale sam o sebe nie je vztahom. Ako to viem tak isto? Vidim to prazdno v ociach tych, ktori sice maju niekoho medzi nohami, ale nie po svojom boku. A to, to je prave ten rozdiel.

Mam priatelku - ma rada vzrusujuci, horuci sex. Tak ako jej to radia vsetky „mudre“ casopisy. Mat sex je IN. Ma rada sex (alebo aspon vie, ze by ho mala mat rada), ale nikdy nikomu nedovoli aby ju pri nom pobozkal. Taky bezny, nezny ludsky bozk. Vraj je to prilis intimne nechat sa pobozkat od hoc koho!!! Aspon ze vyspat sa s kazdym okoloiducim intimne nie je.

Ja som taky hlupo naivny moralista, ktory este stale veri na lasku a vztah (a dokonca aj na vernost). Take staromodne ludske hodnoty. Ake nemoderne! budit sa kazde rano v naruci toho isteho muza. Sepkat si tie presladene frazy a pocuvat od neho ako ma ma rad. Aky kyc. Prisposobovat sa a svoj zivot nasmu vztahu, ake neasertivne.

Dnes som si citala nejaky bulvar - moja chyba, viem. Stale sa mi tam dookola opakovala ta ista myslienka – ake je to cool mat sex a ake je to nepodstatne a nepotrebne mat vztah ci dokonca ho budovat.

A musim sa zamyslat ci to tak skutocne je.... JE? To su tie prave hodnoty? A kam ma povedu? K emocionalnej prazdnote a hladu? Vazne je to tak uzasne byt single a hladiet iba na svoje potreby? Robit si vsetko co chcem a s opovrhnutim sa divat na tych, co maju koho drzat za ruku? Ak uz nahodou mam vztah, nedovolit tomu druhemu aby umlcal moje potreby. Nie, nie najprv JA a ked sa ti nepaci, chod. A potom ostavame taki krasne prekvapeni, ze sme sami aj medzi davom ludi.

...no ale na druhej strane, ked tak nad tym premyslan - ono vlastne nasa doba potrebuje ludi, ktori sa budu citit nenaplnene a prazdno...aby si mohli dosyta zaplnit to prazdno nakupmi. Ved statisticky nam rastie pocet nakupnych stredisiek. A popritom nam krasne klesa pocet svadieb.

Takze, podme sa otvorene rozpravat o sexe, nakupoch, pocasi, mode a praci ...lebo nic ine nas svet aj tak nezaplna a nie je "IN"

10 komentárov:

w-abt povedal(a)...

oida, nastolila si tému, ktorá znesie veľa, záleží len na tom, koľko znesú diskutujúci (na blogoch veľa, takmer neobmedzene).

Takže, otvorene o tom, čo je in a čo je out...? Je to otázka hodnôt, kto má svoj vlastný hodnotový rebríček, nepotrebuje kvázi kolektívny, umelo produkovaný "IN" pre tých, čo sa chcú odlišovať a inak nevedia, odlišovať tým, že sa zaradia do inej, "lepšej" skupiny.. kto vie, kde je sever, nepotrebuje kompas.

Inak - hovoriť otvorene (verejne), o (svojich) intímnych veciach je posun intímností na vec verejnú..
:)

Evka C povedal(a)...

a myslis, ze je to dobry posun? Mne sa zda byt pomyleny. Su veci verejne a su veci intimne, ale aktualne celime tomu ako sa tie hranice stieraju. No nie je to tak ze ten rozdiel existuje, lebo ma svoj vyznam?

w-abt povedal(a)...

Ten rozdiel má význam, ale chápem, že veľkosť intímnej sféry môžu mať ľudia rôznu. Vo všeobecnosti, je asi taká doba, že je spoločensky "in" hovoriť o intímnostiach (zvlášť je to lákavé na anonymných blogoch...:).. či je to dobré, alebo zlé, netrúfam si hodnotiť, určite je to odrazom stavu spoločnosti, ktorá stráca niekdajšie existenčné starosti, tie sa posúvajú do iných sfér...

Evka C povedal(a)...

to je dobry point a uplne si vystihol co si myslim aj ja...ale mne to neda zamysliet sa nad doledkom...ked sa intimne veci stanu verejnymi, ludia stratia cast samych seba, svojej jedinecnosti a sukromia...a potom?

w-abt povedal(a)...

Potom je lepšie tomu nepodľahnúť...... :)

Evka C povedal(a)...

to je to o co sa snazim :-)

Anonymný povedal(a)...

Ja osobne nevidím ano tak problém v tom, či sa s niekým bavím o intímnych veciach, napríklad s priateľkou je to niekedy viacej ako nutné.myslím si že Oida chcela poukázať na niečo iné:ako ubúda z nášho života to čo je hodnotné a dôležité - vzťahy, slušnosť, pokora, potreba odovzdať sa niekomu a aj sa mu prispôsobiť.To čo sa na nás valí sa všeobecne nazýva konzum - nechutné slovo a a to ako zneje, to aj vyjadruje.Vážim si ľudí okolo seba, ktorí tomu nepodlahnú, idú si svojou cestou.Ktorí nepovažujú za vrchol svojich rodinných zážitkov nedeľný výlet do Auparku.Ktorí zostávajú nohami na zemi, ale ich myseľ a možno aj duša je čistá a otvorená.

M.Č. povedal(a)...

mne sa zdá, že rozprávanie žien alebo mužov o sexe (alebo chválenie sa sexom )na verejnosti je len zastieracím manévrom na zakrytie praobyčajnej túžby po láske a vzťahu a na zastretie vlastnej neschopnosti ju nájsť. Mne to pripadá, ako keď zatrpknutá ,,stará dievka" rozpráva o tom, ako je jej dobre single, že jej neplačú v noci deti, že má pokoj a nemusí sa hádať s mužom, robí si to, čo sa iba jej chce a v skutočnosti kdesi v kútiku srdca súkromne roní slzy, že práve toto nemá..
wabt má pravdu, netreba tomu podľahnúť a byť radšej staromódnym so svojimi názormi i činmi ako byť,,in a cool"..

veľmi pekný článok OIDA... :)

Evka C povedal(a)...

anonym - aj ja si takych ludi vazim...a snazim sa byt takym clovekom. Ale obcas sa citim ako Alenka v risi divov, ked ma neprivadza do vytrzenia konzum a naopak sa bavia tie OUT veci co podla mna maju hodnotu...

Evka C povedal(a)...

mia - plne suhlasim. Podla mna mnoho ludi sice ma silne reci o tom aky su spokojny a statsny a potom vecer sami doma palcu do vankusa...
skor ma ale desia ti ludia, ktori vecer neplacu, lebo zamerat sa iba na seba ich uspokojuje najviac...tych sa bojim