7. 9. 2007

Materinska laska

Prisla som na svet, aby som mojej mame vynahradila to, co nedostala od zivota. Preto „ma stvorila“. Dala mi za ulohou uspokojit ju. Dat jej lasku, ktoru jej nedali ti co mali. Utisit jej bolest.

To je tazky zivotny zaciatok a zla startovacia ciara. V tejto prostej nasobilke nie je miesto pre moje pocity, moj zivot alebo moje ja.

Mam par priatelok, ktore nedavno porodili. Nedalo mi to spytat sa ich PRECO chceli deti. Zla, zla otazka. Odpovede ma iba rozosmutnili. Skoro vsetky chceli deti kvoli sebe, nie kvoli detom. Aby nimi vydierali zivot a ten im dal co im chyba. Aby nimi nieco ziskali pre seba. Aby nimi vyplnili prazdne miesto, nahradili, opravili co im chyba a nefunguje ako ma. Alebo aby nimi vydierali partnere, upevnili svoje postavenie v manzelstve a nieco na jeho ukor ziskali. Odpovede sa opakovali a vzdy to bolo nieco na tento sposob.

Ani jedna jedina (pravda, nepytala som sa ale vetkych) mi nepovedala, milujem mojho muz a mam v srdci tolko lasky, ze ju mozem rozdavat. Nic od mojho dietata nechcem. Iba ho milovat a vychovat. Nebudem si nim liecit moje mindraky, problemy ani ho inak vyuzivat.

Ono sa to decko vacsine proste tak nejako hodilo.

Mam aj priatelky ktore uz maju deti. Vychova sa meria peniazmi. Cim viac im kupia, tym viac im vychovavaju a miluju. Rozpravat a vysvetlovat im veci sa za dolezite nepoklada. Chapat ich osobnost tiez nie. Rodic co miluje, detom dovoli vsetko- bez hranic. Moja blizka priatelka ma taketo deti, ktore vrucne miluje 3. Zivot sa ucia z Televizora. Ked vyhodili zive zviera z okna, mamicka iba pokrcila plecami. To ze deti nemaju zaidne mantinely, ziaden respekt, je ospravedlnene tym, ze ked vyrastu, tak iste pochopia. Ja si naopak myslim, ze ked vyrastu tak to bude moja priatelka, kto pochopi. A to svoj zavazny omyl.

Svet je plny deti, ktore sa narodii aby sa stali hrackou v rukach dospelych. Nie je uz cas aby sa deti rodili kvoli im samym a nie ako naplast na rany nas, dospelych?


7 komentárov:

w-abt povedal(a)...

netrúfam si niečo povedať k materinskej láske... myslím si, že je to závažná vnútorná téma ľudí (žien), ale zdá sa mi, že napriek trochu zvláštnemu opisu, som pochopil podstatu tvojej úvahy.. svoj postoj k podstate článku preto nevyjadrujem, lebo téma ani nevyžaduje jednoznačné postoje, skôr iba diskusiu...

Evka C povedal(a)...

:-)
WABT - ty si asi najvacsi diplomat akeho kedy blogovsky zem nosila...:-))) a zjavne mlcis nie preto ze nevies co, alebo nemas co povedat...zaujimave a obdivuhodne...

w-abt povedal(a)...

:-) oida, už som raz ocenil tvoju diplomaciu, teraz mám dôvod to zopakovať... :)

Evka C povedal(a)...

:-)))) iba si potvrdil moje slova, ze ty sam si najvacsi z diplomatov :-))))
prijemne si ma rozosmial
zelam pekny den

Anonymný povedal(a)...

asi takmer každá žena od istého času potrebuje mať dieťa (pre radosť svoju i svojho muža) a potrebuje niekomu venovať ten pretlak citov vyvolaný biologickými hodinami.. a samozrejme aj slobodná žena, lebo narodenie dieťa ju posunie do úplne inej dimenzie..
Nerobme si ilúzie, všetci sme určitým spôsobom sebci a konáme tak, aby nám bolo dobre..a ak je nám dobre, sme schopní svoje city a pocity šťastia a spokojnosti odovzdávať ďalej..
Preto neodsudzujem ani slobodnú ženu, ak porodí dieťa výlučne ,,pre seba", a ak sa to dieťa stane, ako ty vravíš ,,náplasťou na rany". Lebo ona sa vylieči a vo väčšine prípadov dokáže vytvoriť svojmu dieťaťu svet plný lásky..
Inou a veľmi ťažkou sférou je samotná výchova potomkov, na ktorej má však leví podiel aj láska otcovská, nie len ,,materinská".. :)..
Tvoje priateľky a ich životní partneri zjavne v tejto oblasti zlyhávajú..

Anonymný povedal(a)...

Pytas sa “preco si chcela dieta?” Ale ta osoba nikdy nevypovie vsetko co citi, vsetko co ju k tomu vedie, ci uz vedome alebo podvedome… Mozno, ze lasku k manzelovi povazuje za taky samozrejmy motiv, ze nepovazuje za potrebne zmienit ho...

Ale skus nieco ine – pytaj sa tych priateliek, ktore deti este nemaju, preco ich este nemaju. Co sa dozvies? Ze si chcu este uzit (cohokolvek, vratane manzelstva a kariery), ze sa im este nechce, ze na to nemaju peniaze (a sucasne si kupia novu, drahu elektroniku), ze najprv musia to a to... Akoby mat dieta bolo to nutne zlo, ktore chcu odlozit na co najneskor... Ale v kazdom pripade – nie je toto rovnake sebectvo ako to, o ktorom si pisala???

Anonymný povedal(a)...

materstvo je predovsetkym o potlaceni sebectva, lebo zena je 9 mesiacov tehotna, potom to dieta musi porodit, a svojim sposobom riskovat svoj zivot, a potom sa len starat a starat... niektora lepsie, ina horsie... vyskusaj si to, a potom komentuj inych... ono pohodlnejsie je starat sa o psika...