24. 9. 2007

Dokonala nemecka logika veci

Konecne sme sa vratili z dovolenky. Ja, mojho srdca sampion a nas novy hafan.

Mam za sebou 27 hodin cesty vlakom a viac nez male mnozstvo prestupou. Cestou cez Svajciarsko sa colnikovy nezdal moj pas. Uz ste niekomu o tretej v noci (teda skor 4 colnikom a jednemu nie priatelsky naladenemu psovi) vysvetlovali, ze ten pas je pravy a ze keby ste mali taku nutnu potrebu falsovat pas, ten slovensky to ISTE nebude. Preco k pasu nedavajui nejaku stvrdenku, ze mi ten pas skutocne vydala nasa ctena vlada? Ono sa povod a pravost, ked sa na vas pas (jediny doklad co mate) nedovercivo diva polka colnicnej armady da fasa dokazat. Vase slovo "je urcite pravy" proti 4 zvrastenym obociam ozbrojenych muzov zakona, zas az taka velka vyhra nie je. Skutocne som ocenila, ze mi slovenska vlada neumoznila ponechat si Obciancky preukaz a ine dokumenty (nakolko uz na Slovensku nezijem), tym padom sa moja moznost dokumentovat sa inym dokaldom zeliminovala na nulu(v dany okamih vytahovat akykolvek taliansky dokument mi prislo ako akt kamikadze). Bolo mi povedane, ze vraj ma moj pas divny papier. Napadlo ma oponovat, ze sme chudobna krajina a mozno organ chcel usetrit, ale pud sebazachovy ma zastavil s tym, ze to nebude padny argument...nakoniec ma nechali prejst. asi ich dojalo ked vydeli moju podporu ich ekonomike v podobe tasky plnej svajciarskej cokolady.

Ale ine som chcela. Moj clanok a mojho srdca sampion je iny. Moje mozgove bunku dostal do uzasnu uplne iny pribeh. Mnichovnsky.
Toto bola moja asi 7 navsteva Nemecka a doteraz som si myslela, ze niet nad nemecku organizaciu. Uz si to nemyslim.

Dostali ma v jednej nemeckej pizzerii, kusok od nasho hotela. Pizzeria pekna, s talianskou zastavou (inak osadenstvo bolo plne turecke- ale ved turci, ci taliani, tak vysoko na severe Europy je to aj tak jedno. No a kupili by ste si pizzu v pizzeri co ma na sebe namalovanu turecku vlajku?).
Pizzeria ma na sebe nalepenu kopu reklami o tom ake ja rychla, dobra a neviem co este. Tak sme si povedali, ze preco nie, ved aj na recepcii hotela nam ju doporucili. Vojdeme do pizzerie, ze by sme chceli pizzu. "Na jaaa..."zacne sprechovat pizzaiolo. Po chvili mi je jasne, ze tento muz a tato pizzeria si zasluzi titul NAJ obchdonik roka a specialne ocenenie, ze jeho spotrebitel- friendly pristup.

Ako funguje proces objednavania si pizze? Vojdete do pizzerie, pozdravite personal pizzerie a zoberiete si menu. Vyberiete si pizzu (my sme este diskutovali co tam chceme a nechceme a pytali sa co preste co znamena, nakolko moja nemcina je uz dost chudoba). Ak mate vybrate, vyjdete von a prejdete tak 50 metrov do najblizsiej telefonnej budky a objednate si pizzu. Lebo po 22:00 pizzeria robi pizzu iba na zaklade TELEFONICKEHO objednania (rozprava sa s vami ten isty suhaj, co vas par minut predtym poslal telefonvoat, lebo on inak vasu objednavku neprijme). Poviete mu teda co mate na srdci a potom sa opat vratite tych 50 metrov, aby ste si do 10 minut (ako hlasi mega reklama) mohli vyzdvihnut svoju fresh pizzu od mladeho telefonistu. Paradoxom je, ze ten telefonista to vsetko poklada za"Ganz Normal"...

...ja uz som v mojom zivote videla vela absurdit, ale tato pizzeria je jednoznacne je v mojom TOP ten

1 komentár:

w-abt povedal(a)...

Cesta vlakom, švajčiarsky colníci, slovenský pas, kus našej domácej politiky, to všetko ako úvod... potom príbeh okolo pizerie v Nemecku... trochu veľké sústo pre mňa.. zvláštne je, že pizzu nemám rád, ale včera som ju mal na obed, svojimi chuťami ma zasýtila tak, že som je cítil do večera a večeru som vynechal... a pizzu nechcem vidieť najmenej ďalší mesiac.. :) sorry Italia..